Tervetuloa Mannerheimin Lastensuojeluliiton Munkkiniemen yhdistyksen sivuille!

Kuva: MLL

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Munkkiniemen yhdistys toimii Helsingin Munkkiniemessä ja Munkkivuoressa. Yhdistyksen alueeseen kuuluvat myös Talinranta, Niemenmäki, Kuusisaari ja Lehtisaari. Koko toiminta perustuu vapaaehtoistyöhön.

Munkkiniemen MLL on  noin 300 jäsenen aktiivinen paikallisyhdistys. Meillä on tällä hetkellä 12 säännöllistä harrastusryhmää (eri ikäryhmien muskarit ja tanssiryhmät, kädentaitokerhot, perhetouhula ja sähly), joissa on viikoittain yhteensä noin 170 osallistujaa.

Säännöllisen toiminnan ohella MLL Munkkiniemi järjestää myös tapahtumia, kuten kotieläinpihavierailuita, luentoja, retkiä ja teatteriesityksiä. Teemme lisäksi hyväntekeväisyystyötä. Olemme viime vuosina lahjoittaneet leikkivälineitä alueen päiväkoteihin ja kerhoihin sekä tukeneet Hyvä Joulumieli -keräyksen kautta alueen vähävaraisia lapsiperheitä. Olemme lahjoittaneet toimintamme tuottoa myös esimerkiksi MLL:n Lasten ja nuorten puhelimelle.

Kaikki toimintamme on MLL:n Munkkiniemen yhdistyksen hallituksen organisoimaa. MLL:n perhekahvilat, sähly ja touhula ovat itseohjautuvia ryhmiä mutta varsinaisia kerhoja ohjaavat palkatut, ammattitaitoiset opettajat.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Munkkiniemen yhdistyksen hallituksessa on nyt 10 jäsentä, jotka tekevät vapaaehtoistyötä perhearjen pyörittämisen ja työssäkäynnin ohessa. Hallituksen jäsenmäärä on suoraan verrannollinen siihen, millaista toimintaa hallitus pystyy järjestämään. Isossa hallituksessa kaikkien vastuualueet pysyvät sopivissa mittasuhteissa. Toivomme hallitukseen uusia jäseniä uusine ideoineen. Meillä on hyvä ja leppoisa, lapsiperhearkea ymmärtävä porukka – tervetuloa mukaan!